Köpvillkor:
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. När ni lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till er via e-post. Om ni har frågor eller om ni vill ändra något kontaktar ni oss via e-post eller telefon.Tumba Möbler ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år).
Efter att kunden samtyckt till Orderbekräftelsen och betalat depositionen, anses kunden ha godkänt villkoren i detta avtal.

Beställningsvara: 
För att kunna handla via vår webbutik måste du acceptera våra Villkor.
Lagd order på beställnings vara som avbokas innan leverans ankommit Tumba Möbler, debiteras med 30% av ordervärdet för den avbokade varan.
Du kan inom två (2) dagar efter lagd beställning, avboka beställningen, såvida du inte begärt extra snabb hantering av din order så att den redan satts i produktion.
Ångerrätt och öppet köp gäller ej beställningsvaror.
Med beställningsvaror menas varor “som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål. Endast de varor som markeras som “i lager” i grön färg på produktsidan är de varor som ej är beställningsvaror.
Om du är osäker på om en vara är en beställningsvara eller ej – kontakta oss innan beställning.

Ångerrätt:
För privatpersoner tillämpar Tumba Möbler Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. 

Undantag från ångerrätten
Vid köp av varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en personlig prägel gäller inte ångerrätten. Det gäller beställningsvaror, med vilket menas varor som vi inte har i vårt lager och därför måste beställas. I samband med att du beställer en vara på vår webbplats som inte omfattas av ångerrätten får du klar och tydlig information om det innan du avslutar din beställning.

Så här gör du när du ångrar köpet: 
Innan ångerfristen på 14 dagar har löpt ut ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om att du ångrat köpet via telefon eller e-postmeddelande. Ange hur vi kan kontakta dig genom att lämna dina kontaktuppgifter i form av namn, adress, mobiltelefonnummer och e-postadress. Vi behöver också veta varans namn, ordernummer och betalningsreferens. Det går också bra att använda den standardiserade ångerblanketten som går att hämta på konsumentverkets webbplats: www.konsumentverket.se

Fyll i blanketten och skicka den till oss innan ångerfristen har löpt ut. Våra fullständiga adress- och kontaktuppgifter finns längst ner på denna sida, se under rubriken Bolagsinformation.

Så här returnerar du varan till oss:
När du ångrat köpet ska du skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss så fort som möjligt, dock inte senare än inom 14 dagar från det datum då du meddelade oss att du ångrade köpet. Har vi åtagit oss att hämta varan hos dig så gäller det.
Innan du returnerar varan rekommenderar vi att du kontaktar oss på telefon: 08-530 20 788.

Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott.

Ansvaret för varans skick:
Du ansvarar för varans skick efter det att du har tagit emot varan samt under hela returfrakten tillbaka till oss, till och med att vi har tagit emot varan. Det är därför viktigt att du skickar tillbaka varan väl emballerad och helst i sitt originalemballage. Tänk på att förpacka varan ordentligt.

Ersättning för att varan minskat i värde: 
Varan får inte vara använd när den returneras. Du får undersöka varan för att fastställa varans egenskaper och funktion. Om det skulle visa sig när vi fått tillbaka varan att den har minskat i värde till följd av att du har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändig för att fastställa varans funktion och egenskaper har vi rätt att kräva ersättning av dig för värdeminskningen. Vi gör då ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen då vi inte kommer att kunna sälja varan vidare till fullpris.

Återbetalning vid ångerrätt: 
När du ångrat ditt köp betalar vi tillbaka det belopp som du har betalat för varan. Återbetalningen avser ej eventuella fraktkostnader.

Du ska ersätta oss för eventuell värdeminskning av varan i den mån varan har minskat i värde till följd av att du har hanterat den i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Denna värdeminskning har vi rätt att dra av från den summa vi ska återbetala till dig (värdeminskningsavdrag).

Återbetalning kommer att ske inom 14 dagar efter vi mottagit den returnerade varan. 

Återbetalning kommer att ske via det betalningsalternativ som du valde vid betalningen om inte annat överenskommits.

Kostnader för returfrakten vid ångerrätt: 
När du utnyttjar ångerrätten och ska returnera varan till oss så är det du som betalar och står för kostnaden för returen.
Vid skrymmande varor som inte kan skickas med post beräknas fraktkostnaderna uppgå till (minst 1500 kr):
1000 kronor per kubik, baserat på en exempelsoffa 3-sits som väger 60 kg volym 3,6 kubik. Priset är ett exempelpris och inget exakt pris. Priset kan variera kraftigt beroende på vikt, längd, bredd o.s.v.

Vi löser inte ut varor mot postförskott.

Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid åberopande av ångerrätt, efter granskning av reklamationen tar Tumba Möbler ett preliminär beslut gällande värdeminskning.
Ångerrätten gäller inte varor som blev köpta i våra fysiska butiker!.
Ångerrätten gäller endast privatpersoner.
Är ni osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi er kontakta vår kundservice på 08-530 20788 eller via info@tumbamobler.se.När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att Tumba Möbler påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.
Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten (1500kr - 3000kr på leverans över 300km).
Du har rätt att undersöka varan du har köpt men om du vill returnera din vara/varor så ska den/dessa vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga omonterad, oanvänd, oskadd samt i originalemballage.
Endast transparant tejp får användas vid förslutning och detta gäller samtliga produkter. Kund ombesörjer själv att skicka tillbaka varan och står för returfrakten. Om emballaget var skadat vid leverans ska du kontakta Tumba Möbler med bilder på detta för att avgöra hur det ska skickas tillbaka. Skickar du tillbaka dina varor utan original emballage så görs ett avdrag på 50-90% av varans värde.

Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Returfrakt står konsument för. Fraktkostnad återbetalas inte. Återbetalningsbelopp beror på i vilka omständigheter varan har returnerats.
Återbetalning sker inom 30 dagar.

Tidsfrist:
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då Tumba Möbler mottagit meddelandet.
Återbetalning sker först när varan har inkommit till oss. Varan ska alltid lämnas in till eller skickas till vårt huvudlager som ligger i samma adress som vår butik i Tumba.

Konsumentens avbeställningsrätt:
Intill dess att varan avlämnats har konsumenten rätt att avbeställa varan mot en ersättning om upp till 70% av produktens värde till säljaren. Företag har ingen avbeställningsrätt. Vid avbeställning fakturerar säljaren köparen de kostnader som uppkommit i samband med beställningen.

Produktinformation:

Tumba Möbler reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonser.

Kunduppgifter:
De uppgifter ni lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till er och om vi behöver kontakta er. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har ni rätt att få den information som vi har registrerat om er och om ni anser den vara felaktig eller irrelevant kan ni begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundsupport.

Fel vid leverans:
Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut de delar som är skadade eller hela produkten, alternativt betalar tillbaka pengarna samt den del av fraktkostnaden som produkten bär. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks skall detta reklameras till Tumba Möbler direkt. Om ni inte reklamerar inom en vecka anses ni ha godtagit leveransen.

Transportskador:
Alla yttre skador (på emballage/ytterförpackning) bör genast anmälas till transportören. Ett bra sätt är att beskriva skadan skriftligt på exempelvis följesedeln med information om transportören och också få chauffören att skriva på. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till Tumba Möbler på en gång, med bilder på originalförpackning. Om ni inte reklamerar inom en vecka anses ni ha godtagit leveransen.

Reklamation:
- Garanti: Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabrikations fel garanti och tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
OBS: Garanti gäller inte vid köp av utställningsprodukter, for mer information ni kan fråga personalen i våra butiker.
- Garantin innefattar ej: Produkt som förvarats felaktigt, installerats eller använts på fel sätt, vårdats eller rengjorts på felaktigt sätt, Normalt slitage, skärmärken eller repor och skador som orsakats av slag eller olyckor.
Spänningsfel på motorer eller fel orsakat av naturen, såsom åsknedslag etc.Produkt som placerats utomhus eller i fuktig miljö. Spara alltid kvittot/order, det är ditt köpbevis och måste kunna visas upp för att garantier ska gälla.
- Transportskada: Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att undersöka emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats.
Det är mycket viktigt att notering görs hos chauffören vid synlig transportskada. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt.
Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till Folkets Möbler, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende. Anmälan görs via vår e-postadress: info@tumbamobler.se
- Reklamation: Det är viktigt att ni av emballerar och inspekterar era varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker ni ett fel på varan gör ni en reklamationsanmälan via vår e-postadress: info@tumbamobler.se
Anmälan ska ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder i originalförpackning bifogas. Kunden får inte använda reklamerade produkten utan tillåtelse av Tumba Möbler AB, Spara emballage om en retur/utbyte skulle bli aktuellt.
Kom ihåg att eventuella nyansskillnader i färg mot bilder på din möbel inte räknas som fel på varan, då varje tygrulle är den andra olik. Kom även ihåg att alla mått angivna på hemsidan är ungefärliga, och kan skilja sig några centimeter.

GDPR - Personuppgifter:
Tumba Möbler förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och  andra relevanta normer. För att du bättre ska förstå hur vi behandlar information om dig redovisar vi nedan våra grundläggande principer för behandling av personuppgifter.

När du handlar på Tumba Möbler lagrar vi följande information om dig:

  • För- och efternamn
  • E-postadress
  • Adressuppgifter
  • Telefonnummer
  • Beställda produkter

Detta görs i syfte att ge dig bästa möjliga hjälp före, under och efter köp. I och med att du besöker vår webbsida och anger personuppgifter i samband med köp samtycker du till behandling av dina personuppgifter. Alla som besöker webbplatsen lämnar också elektroniska spår, som kan utgöra personuppgifter. Tumba Möbler använder sig av cookies för att lagra information om pågående köp. I och med besök på webbplatsen samtycker du till detta. Vill du inte tillåta cookies kan du ställa in det i din webbläsare. Personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter är Tumba Möbler AB, org nr. 559026-8529. Vid hemkörning så lämnas personuppgifter till speditören och vid uthämtning behöver vårt lager veta om ditt namn för att du ska kunna hämta varan. Kunden har alltid rätt att få sina personuppgifter raderade på begäran, kontakta oss i så fall. Du måste ha fyllt 18 år för att få göra en beställning på tumbamobler.se

Vi har ej tillgång till dina kort uppgifter, personnummer eller annan betal information. Den informationen tillhandahålls av vår betal partner Klarna.