Frakt och Leverans

Leveranssätt

Er beställning kan komma att delas upp på mer än en leverans eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Vi levererar till folkbokförd adress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår Kundsupport på 08 530 20 788 eller via mail info@tumbamobler.se Transportören har alltid legitimationskrav vid leveransen.

Hemleverans

Ingår till alla leveransen utom mindre produkter som skickas till servicepoint. Leverans sker hem till er vardagar mellan kl.08-17.00. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns, inbärning ingår inte. Transportören aviserar alltid er via sms eller e-post innan leverans för att bestämma leveransdag Ni blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.. Behöver ni extra hjälp, finns det flera tillval att välja mellan som underlättar din leverans ytterligare, observera att vissa tillval inte är tillgängliga på alla platser i landet.

Observera att det är ditt ansvar som kund att se över mått på din inköpta vara och att den går in i  just ditt trapphus/hiss eller andra omständigheter som kan påverka detta. 

Leveranstid:

Normal leveranstid är 2-3 veckor på lagerförda varor efter det att vi mottagit din beställning. Vissa beställningsvaror har längre leveranstid. Leveranstiden framgår på vald artikel.

Tänk på att leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras ni om detta. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Just nu med hänsyn till den senaste tidens utveckling gällande coronaviruset, det kan  uppstå leveransförseningar p g a Corona epidemin som kan påverka hårt  även på transporter framöver.
Givetvis jobbar vi hårt för att kunna lösa problemen och informerar er fortlöpande.

Därför Leveransgarantin gäller inte i sådana fall.

Leveransgaranti

Vi på Tumba möbler gör allt för att leverera dina nya möbler snarast möjligt.

Om vi mot all förmodan inte kan leverera en vara i tid, kompenserar vi förseningen med ett presentkort hos Tumba  möbler på 250: – per försenad hel vecka.Maximal ersättning uppgår till 10% av varans värde som presentkort.

Leverans till öar:

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi till en fast adress på fastlandet. kunen får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.

Emballage:

Emballage såsom pall, kartonger samt plast mm tas om hand av konsumenten.


Ej mottagen leverans

Vid ej mottagen leverans har Tumba Möbler rätt att debitera beställare en avgift på 500 kr för returkostnad.

Returkostnad

Hemleveranser: 1495kr.

Leveranser till servicepoint: 495kr

Leverans kvällstid/Helger

Extra tillval som vid tillgänglighet presenteras i kassan. För er som inte har möjlighet att vara hemma under dagtid, kan ni få er vara levererad kvällstid mellan kl.17.00-22.00. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns, inbärning ingår inte. Transportören aviserar alltid er via sms eller e-post innan leverans för att bestämma leveransdag. Behöver ni extra hjälp, finns det flera tillval att välja mellan som underlättar er leverans ytterligare.

Inbärning till anvisad önskad plats:

Extra tillval som vid tillgänglighet presenteras i kassan. Inbärning innebär att ni tillsammans med föraren bär in varan till önskad plats i hemmet. Har ni flera varor är det en uppställningsplats som gäller. Ni som mottagare ansvarar för att hinder skall vara borttagna och att åtgärder är vidtagna för att säkerställa skadefri leverans som t.ex. att skydda golv och att hänga av dörrar. Detta ska ha gjorts innan leverans. Föraren tar inte av sig skorna vid inbärningen. Om varan på grund av sin vikt eller storlek i kombination med en svårtillgänglig lossningsplats inte kan hanteras säkert utan risk för skada på person eller egendom, har föraren rätt att neka inbärning till denna plats. Detta gäller även om tidsåtgången för inbärningstjänsten beräknas att överstiga 20 minuter. En ny plats kan då föreslås av er som mottagare. Om ni inte kan eller vill hjälpa till vid inbärningen kan ni boka Dubbelbemanning.

Tumba Möbler AB har inget ansvar för skada på egendom eller fastighet under transport och inbärnings processen.
Kunden måste vara närvarande under processen, och det är kundens som är ansvarig att varna arbetarna så att inga fel uppstår under denna process, خch därför kunden är ansvarig för alla egendomsskador som uppstår under transport processen.

Dubbelbemanning

Extra tillval som vid tillgänglighet presenteras i kassan. Om ni inte kan eller vill hjälpa till vid inbärningen kan ni boka Dubbelbemanning. Tjänsten innebär att en extra person följer med föraren vid leveransen och bär in varan till önskad plats i hemmet. Dubbelbemanning kombineras alltid med Inbärning. eller vill hjälpa till vid utbärningen av varan kan ni kombinera med tillvalet Dubbelbemanning.

Leverans av mindre försändelser (möbelskydd, lampor, m.m)

Mindre försändelser skickas till ditt lokala paketombud där ni hämtar ut paketet när det passar er. Ni blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.